به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران پویا؛‌ حسین امیری خامکانی در گفت و گو با رادیو اقتصاد  با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به سال «حمایت از کالای ایرانی» از سوی مقام معظم رهبری گفت: تحقق اهداف شعار سال رشد و توسعه همه جانبه کشور را به دنبال دارد بنابراین می طلبد تمامی آحاد مردم و مسئولان در این مسیر بیشتر تلاش کنند.

وی همچنین با  اظهار اینکه مردم باید با مصرف کالاهای ایرانی، تولید کنندگان با تولید کالاهای با کیفیت و رقابت پذیر و همینطور مسئولان نیز با حمایت واقعی از تولیدکنندگان زمینه رونق تولیدات داخلی و شکوفایی اقتصاد کشور را بیش از پیش فراهم نمایند گفت: رفع پدیده بیکاری در گرو رونق تولید ملی است و تولید در جامعه زمانی رونق پیدا می کند که فضای کسب و کار مناسب باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تسهیل فضای کسب و کار در جامعه گفت: مسیر تولید برای تولید کنندگان واقعی هنوز مسیری بسیار پر پیچ وخم و سخت است.

امیری خامکانی با بیان اینکه در حال حاضر برای ایجاد کسب و کار در کشور باید از موانع هفت خوان رستم عبور کرد بر ضرورت روان سازی چرخ تولید در جامعه تاکید کرد.

وی  با بیان اینکه برای تحقق شعار سال از منظر اقتصادی و حکومتی باید دو اقدام جدی اول رفع مشکل قاچاق و دوم ساماندهی و مدیریت واردات به معنای واقعی صورت گیرد گفت: معضل قاچاق در کشور رفع شدنی است،

نماینده مردم زرند، کوهبنان  در مجلس شورای اسلامی  افزود: برای تحقق این مهم تمامی نهادهای حاکمیتی و مردم نهاد در سال حمایت از کالای ایرانی باید پای کار باشند تا یکبار برای همیشه معضل قاچاق در جامعه ریشه کن شود.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از ۲۰ میلیارد دلار کالا به صورت قاچاق وارد کشور می شود، گفت: این پدیده مخرب یکی از مشکلات بزرگ در حوزه کسب و کار به ویژه برای فعالان اقتصادی است.

امیری خامکانی  واردات بی حساب و کتاب را از دیگر مشکلات جدی بر سر راه تولید ملی دانست و گفت: روند واردات کالا به کشور باید شفاف و همینطور از طریق افراد شناسنامه دار و با برنامه ریزی دقیق انجام شود.

وی در ادامه با بیان اینکه تولیدکنندگان باید کالاهای کیفی و رقابتی تولیدکنند، افزود: تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی مستلزم تولیدات کیفی رقابت پذیر و با قیمت مناسب است.

نماینده مردم زرند، کوهبنان وعضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این جمله که بازار کشورهای پیرامونی یک بازار صادراتی بسیار مناسبی برای تولیدکنندگان داخلی است، اظهارداشت: دیپلماسی سیاسی، اقتصادی و در عین حال تولید کالاهای با کیفیت و رقابت پذیر همه و همه باید دست به دست هم دهند تا سهم قابل توجه از این بازار ۴۰۰ میلیونی در اختیار صنعتگران و کار آفرینان داخلی قرار گیرند.

وی گفت: برای کسب سهم بیشتری از بازارهای داخلی و خارجی باید تولید داخلی به نحوی باشد که اعتماد مصرف کنندگان را بیش از پیش به خود جلب کند.

امیری خامکانی در مصاحبه با رادیو اقتصاد ضمن تاکید بر تقویت فرهنگ مصرف کالاهای داخلی افزود: ترغیب و تشویق مردم به استفاده از تولیدات ساخت داخل موجب گردش مالی بیشتر، پویایی تولید، رشد اقتصادی، اشتغال، توسعه صادرات، قدرت ارزآوری و غیره در کشور خواهد شد.

انتهای پیام/*

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :